Det här med träningskompisar

0kommentarer

Kvällens pass är avklarat. Fokuset var på ben, mage och rygg denna gång, jag fick sällskap av Elin. Det ger alltid lite extra att ha med sig någon tycker jag, den där sista pushen som en bra träningskompis kan ge är oslagbar.
 
En bra magövning med en träningskompis.
Den ena står i plankan, den andra gör situps på en pilatesboll. Bestäm antal situps, vi körde 3x15, stå i plankan medan träningskompisen gör situpsen, byt sedan. Känns det inte i magen efteråt, höj antalet. Fega inte.
Övningen går utan problem att göra hemma. Test av bra pilatesbollar hittar ni här.
Denna bollen finns att köpa på tidningen Topphälsas hemsida för 99 kr. Har ingen aning om hur bra den är men snart ska jag ha en i min ägo. De har även ett erbjudande nu (om det fortfarande finns kvar för jag beställde för ett tag sedan) där du kan få 3 nummer av Topphälsa, bollen och något mer för samma pris. 
 
Kram Rebecka

Kommentera

Publiceras ej