En flaxande fågel

1kommentarer

Vi bestämde oss som jag tidigare berättat att ta två skidlektioner till och det är så värt pengarna. Vår nya skidlärare som heter Christoffer är väldigt pedagogisk och tålmodig, han vågar utmana oss båda. Så idag fick vi prova på lite tuffare backar och öva öva och öva på tekniken. Det är inte lätt mina vänner. Stavarna är just nu lite ivägen för när jag tappar balansen blir jag en liten flaxande fågel. Tänk er då en flaxande fågel med skidstavar. Idag var vi uppe på toppen, vilken otroligt vacker utsikt! Bara den upplevelsen i sig gör resan värd att göra. Jag lyckades köra lite "störtlopp" på vägen ned tillbaka till Rödkullen. Allt jag hade lärt mig försvann och det var bara full fart framåt, inget minne av hur jag ska bromsa eller svänga. Tillslut vid en korsning lyckades jag svänga och landade i den mjuka snön i kanten. Johan sa att Christoffer hade sagt något i stil med "Ojdå" och sedan åkt efter mig. Man får verkligen bjuda på sig själv. Vädret har varit väldigt bra, när vi var uppe på toppen så sken solen, underbart!
Jag vill passa på att hylla min vän och kollega Kajsa för chokladen. God och välbehövlig. Kram på er, Rebecka (aka lilla fågeln)

1 kommentarer

Kajsa

05 Feb 2013 20:55

Gulle! Gillar bloggen jättemycket! Puss & kram /Kajsa

Kommentera

Publiceras ej