Se upp i backen!

0kommentarer

Idag var det skidpremiär och oj vad roligt det var. Vi bokade skidskola och det var bara vi och två killar som var i samma grupp. Det kändes i princip som en privatlektion. Skidläraren var riktigt bra, hon gick igenom allt steg för steg och peppade oss att våga lite mer. Det känns som att jag är lite koll på "glasstruten" och kan svänga i de flesta fall. Än så länge vågar jag inte åka så fort och jag lyckades trilla omkull tre gånger. Den sista gången var i backen precis utanför stugan och då fastnade jag i staketet till och med. Inte så snyggt precis. Johan åkte i full fart in i ingången till liften och fastnade i någon mjuk skylt. Hela skidbacken stannade upp och undrade hur det gick!? Ingen skada skedd, jag fick hjälpa honom upp bara. Jag missade att säga att det var barnbacken som vi både gjorde dessa snygga vurpor i, dock är vi inte sämst på stället. En del av utbytesstuderna som är här samtidigt åker åt alla håll och kanter och skidlärarna får åka efter dem i full fart när de skrikande försvinner ner i backen.
En sista sak: mina vader är spända som fiolsträngar trots en längre stund i bastun. Inte så skönt. Kram Rebecka

Kommentera

Publiceras ej